Monday, July 2, 2012

Final EURO 2012: Party Hunting....

Bukan party hunting sangat pun.... cuma nak cari screen besar untuk tengok Final EURO 2012. Kalau dulu masa WORLD CUP 2010 aku sanggup menerjah Hartamas Square utk tengok Final antara Holland & Spain. Kali ini Azzurri aku di Final~ rugi kalau aku duduk tengok di rumah.... Taisha pun dah siap dengan jersey Italy Home Euro 2010.

Sebabkan game akan bermula pukul 3 pagi, pukul 10 malam barulah aku keluar dari rumah. Lalu saja depan Restoran Hakim Sek7, dah nampak penuhnya umat kat meja. Aku terus ke Space U8 kat Bukit Jelutong yang dikatakan ade screen besar. Sampainya aku kat sana..... mcm tak ada orang. Sekosong hari-hari hujung minggunya... Mungkin aku sampai awal sangat kot.

 


So Atras yang sentiasa ada pelan C.... terus menuju ke Kota Damansara. Aku ada tengok promo di TV3 pasal Encorp Strand Red Carpet. Ada EURO 2012 Final Viewing Party: Real Fans Real Futbal kat sana. Aku agak-agak mesti pack dengan orang bila aku sampai sana nanti (lebih kurang pukul 11:30mlm). Tapi kalau itu lah tempat paling happening malam EURO ni, tak kisah la. Lagi pun Hartamas Square dah pun dijahanamkan lepas WORLD CUP 2010

Sampainya aku di sana~ ~ ~
 Mcm lengang semacam saja..... dah nak dekat pukul 12 ni.... screen besar ade kat hujuuuuung sana tuuuu...

Ok.... nak dekat-dekat dengan main stage barulah nampak ramai orang....

 Sampai-sampai Taisha dah lentok kat bahu Cik Puan Neena

 dengan maskot EURO2012 si Slavek dan si Slavko ~~ Taisha masih lagi tido..

Bunyi bingit orang bersorak bila kami nak sampai ke main stage, rupa-rupanya Khairul Fahmi a.k.a Apek dgn Shafiq Rahim tengah tunjuk skill. Game hosted by Wan Sharmila dan 2 pengacara lain. Ada juga penonton yang berpeluang join abang-abang star tu atas pentas... Masih ade lagi 3 jam sebelum kick-off. So aktiviti main stagelah lah jadi perhatian pengunjung yang datang....

 Aku pergi ke area screen besar, crew tengah bersiap-siap untuk Live segmen ScoreBoard. Tak sedar aku yang DEEN Nemesis datang ke arah aku.(t-shirt putih yang berjalan kearah aku tu) Selain tu aku terserempak jugak dgn Azahari AmekKawww!!... Amekkaw!! jumpa budak-budak paintball plak!!!

Alamak, Raksasa Azzurri Taisha dah bangun!!!!

 Sempat jugak Mister Potato cuba melobi pada Taisha untuk sign-up dgn Manchester United Fan Club... Dia tak tau yang Taisha dah lama jadi AC Milan Fan Club.... So, tak mainlah sokong BPL punyer club ni....

Aku tak bercadang pun nak stay kat sini sampai game habis macam World Cup aritu... (tak plan pun nak cuti esoknya, walaupun Italy menang). Setakat dapat rasa suasana Final Party je cukuplah... lagipun Taisha dah terjaga.... So lagi setengah jam game nak kick-off aku pun chow la balik... Lagi 2 tahun aku dah tau nak pegi mana untuk Final World Cup 2014.

ENCORP STRAND The Red Carpet- Le Tapis Rouge ~~~ well-explain concept



#FORZAITALIA
Oscar El-Capito signing out!





p/s: DEEN Nemesis dan Azahari AmekKawww ni member Paintball aku... errr... Sampai saja di rumah.... Italy dah kene 1.... pagi esok tunggu result jelah, rupernya kene 4-0..... nasib baik aku tak mintak cuti...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...