Saturday, July 21, 2012

Demam Korea: Quickly Korea ~~ bubble tea korea

Masa kami backpacking ke Shanghai tahun lepas.... Bubble Tea antara penyegar tekak paling best sepanjang berjalan-jalan mencari tempat-tempat menarik sekitar Shanghai (selain Minute Maid Puply Orange).... Lebih-lebih lagi memang banyak kiosk bubble tea sekitar Shanghai..... Senang!

Sedang kami berjalan-jalan dalam hujan di Namdeamun-ro menuju ke Myeong-dong Station.... terserempak di celah-celah deretan kedai, sebuah kedai bubble tea.... Aku pun mula pandang Cik Puan Neena, Cik Puan Neena pun pandang aku semula.... Haah!! inilah masanya nak try bubble tea korea!!

Bubble tea Quickly

Pendekkan cerita, Cik Puan Neena terus order Chocolate Ice Bubble Tea - Regular. Harga secawan 4500 Korean Won bersamaan RM13.50... RM 13 secawan woii!!! Cepat kaya kalau macam nilah harga secawan Coolblog. Hahaha..... Hujan-hujan minum Ice lagi....

Cik Puan Neena posing lepas berjaya beli air dgn bahasa isyarat!!
Seperti di Shanghai, memang susah untuk cuba customize air anda kat kedai ni... Walaupun info di panel Quickly dalam english, tak banyak dapat membantu untuk terangkan pada cashier masa ambik order... So stick lah pada yang standard. 

Dari apa yang tertulis pada graphic di tepi kaunter cashier, Taiwan-base Quickly telah bermula dari 1996 dan telah pun berada di 20 negara termasuklah di Malaysia---> Yeke?.... Bila aku google, baru aku tau yang Quickly antara franchise Bubble Tea terbesar di dunia~~ WOW!! Tapi aku masih lagi tercari-cari di mana outletnya di Malaysia....

Berjalan kami dalam hujan sampai di Myeong-dong Station, sambil menghirup kering bubble tea Quickly. Rasanya sedikit creamy macam sama seperti bubble tea CoCo di Shanghai dulu (sebab aku masih belum cuba CoCo di SS15, Subang lagi).... Sedap!!!. Kami puas hati.....!!. Sambung berjalan.

Oscar El-Capito signing out!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...