Tuesday, July 24, 2012

Demam Korea: Mencari stroller untuk backpacking

Stroller menjadi sangat penting bila travel dengan anak lebih-lebih lagi yang belum boleh berjalan sendiri... 1st Trip aku ke Singapore bersama Taisha tanpa stroller agak sedikit meletihkan. Walaupun dalam Family-trip itu kami bertukar-tukar task mendukung Taisha, keadaan bertambah rumit bila dia mula tidur terlentok-lentok. Kesian aku tengok... yang mendukungnya  dan yang didukung.


Backpacking kali ini aku dah bersedia dengan stroller, tapi bukan Stroller SCR-5 sedia ada yang 'bulky' dan 'un-travel friendly' tu - tapi stroller baru!

MY DEAR 4 Wheeler Baby Buggy antara stroller yang tarik perhatian kami disebabkan design dan saiz yang compact bila disimpan... banyak juga aku nampak orang guna bersiar-siar di shopping mall sekitar KL. Design yang hampir sama QuickSmart Backpack Stoller dan beratnya yang cuma 3.6kg juga sangat sesuai untuk travelling. Malangnya....

....Beberapa jam sebelum berangkat ke Seoul, aku buat keputusan untuk gunakan umbrella stroller - Made in Germany- Hauck Go-S yang dah aku survey sehari awal di Toys R' Us KLCC.

Tak terpikir dari awal untuk beli stoller old-school macam ni.
Bila aku tengok pada features yang cukup basic tapi punyai certificate EN1888 (European standard governing wheeled child conveyances (prams and pushchairs) ), pasti stroller ini ada quality yang akan buat aku puashati. Harganya juga jauh lebih murah dari stroller-stroller yang aku pernah recce sebelum ini. Backpackers tak perlukan stoller yang mahal-mahal bukan?....

Pada yang berminat pada basic stroller comparison... aku ade sediakan dibawah ni... kalau-kalau ada sikit membantu kalian. Alhamdulillah...

My Backpacking Stroller Comparison
Sweet Cherry SCR-5- Storage Size;900mm x 600mm x 450mm  Berat;8KG  Harga; RM439
* MY DEAR 4 Wheeler Baby Buggy- Storage Size;350mm x 350mm x 660mm  Berat;3.6KG  Harga; RM400
* QuickSmart Backpack Stroller- Storage Size;580mm x 330mm x 310mm Berat;4.9KG  Harga; RM1300
* Hauck Go-S Buggy- Storage Size;1100mm x 290mm x 200mm  Berat;4.7KG  Harga; RM200


Oscar El-Capito signing out!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...