Friday, June 29, 2012

EURO 2012: Azzurri beat The Mighty Germany

Terbaikkk!!!~~ Italy best line-up against Germany
Bagi aku perlawanan separuh akhir dan akhir sepatutnya sentiasa genting, tegang, dan mendebarkan.... Antara 4 team terpilih ke separuh akhir terbukti punya kekuatan tersendiri. Walaupun disebabkan menang nasib... Nasib itu adalah kelebihan yang tak dipunyai oleh team-team lain.




Tapi bila yang dikatakan pertemuan antara 2 team tradisi -Italy dan Germany- yang punyai rekod yang perlu ditandingi.... Jaringan awal, lebih-lebih lagi 2 gol dalam separuh masa pertama pasti akan menukar suasana perlawanan menjadi sedikit berat sebelah. Bukan aku katakan yang Italy tak boleh jaringkan gol awal.... Cuma peluang menjaringkan gol bagi Italy cukup mudah. Pasukan Germany yang lengkap dalam semua posisi, tak boleh membiarkan Italy menjaringkan gol sebegitu mudah.
 Dua gol dari Balotelli sudah cukup utk Italy mara ke Final
Bagi aku, ia dah merosakkan status permainan kedua akhir yang sepatutnya menarik sebelum perlawanan terhebat -Final, yang pastinya lebih menarik!. Menarik bukan dalam jumlah jaringan yang banyak atau mengayam-ayamkan team lawan. Persembahan asakan, bertahan dan debaran dipintu gol yang buatkan 2 perlawanan terakhir utk kejohanan ini akan sentiasa diingati.
Kad kuning untuk Balotelli sebab membuka jersey utk celebrate gol
Apa pun, keputusan akhir perlawanan saja yang diterima. Italy telah mengalahkan Germany, 2-1.... Germany gagal untuk kekang Italy yang tak punya reputasi setinggi mereka dalam EURO 2012 ni... Terima kasih Mario Balotelli..

Tahniah Italy....

Full-time
 Italy 2 - 1 Germany

Statistik Perlawanan Separuh Akhir EURO2012 - Germany vs Italy

#FORZAITALIA

Oscar El-Capito signing out!




Photo & data source :  www.uefa.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...