Thursday, October 4, 2012

Showcase T-ara 2012; The Arrival of Kami

Bergerak dari opis pukul 6:30 petang sambil lalu di area nostalgic Jalan Cochrane, (siap singgah Jusco Maluri lagi) kami sampai di Menara PGRM tepat pukul 7:45 malam.... Aku anggarkan yang mungkin T-ara akan lewat 1/2 jam dari timing asal mereka. Tapi, itu cuma andaian aku je....

Sampai di lobby PGRM, beginilah keadaannya.... penuh dengan T-ara Fan (T-ara QUEEN) dan mereka-mereka yang juga minat mana-mana artis K-pop yang datang ke Malaysia. Yang datang dengan Shelf-Made-Poster memanglah ramai. Yang beli lightstick T-ara di luar lobby lagi dan ada yang sanggup datang dengan rambut shave nama T-ara lagi.... Aku je datang dgn baju kerja. (barulah boleh kata 'singgah tengok konsert je...')

Di lobby bawah, kaunter yang menjual Souvenir Showcase T-ara dikerumuni ramai orang. Item seperti Kipas kertas, Poster, Towel, Cap dan juga single terbaru T-ara Sexy Love yang di bawa dari Korea ada dijual disini. Tapi dengan harga CD RM70 sebijik, aku rasa pesan pada siapa yang pegi Korea lagi bebaloi..... Apa pun, aku sempat juga rembat satu cap & poster....

Ticket T3 (Poly) Upper yang aku beli sepatutrnya akan dapat free 1 toiletries set Transfomer. Tapi bila aku redeem, aku cuma dapat lanyard T-ara... malas aku nak kecoh-kecoh, selepas 15 minit berlegar di lobby dan mula merasa boring... kami naik terus ke Dewan Wawasan...

Satu-satunya banner kat lobby... Kenapa aku tunjuk kat Areum pun aku tak tau....

Sampai saja di atas.....
Sebelum masuk lobby dewan.... amekkaw! poster besar T-ara!! (tapi penuh dgn orang beratur untuk masuk dewan)

Di lobby dewan, nasib mereka yang duduk di upper level (T3 & T2) sedikit baik.... line kami tak sepanjang mereka yang duduk di level bawah (T1, T2, T3 & T4)... Hahaha... tak payah berbaris panjang. Sekejap saja untuk sampai ke security check. Antara sebab kenapa aku tak bawa DSLR, takut dirampas oleh security. Jadi.... berharap pada gambar buruk BB & iPhone Cik Puan Neena sajelah malam ni....

Satu lagi pose ala Hyo-min..... lepas security check depan pintu dewan....
Level bawah yang dikatakan Sold-out, masih belum penuh walaupun aku dah berada pukul 8:00 malam... Masih ada 1/2 jam untuk mereka penuhkan dan jika T-ara sendiri muncul on-time seperti organizer janjikan.

View dari proper auditorium seat kami... taklah jauh sangat. Tapi maybe view dari atas lebih selesa dari gangguan mereka yang mungkin berdiri bila konsert start... harap-harap mereka dibawah berpuashati dengan view mereka walaupun spend lebih dari kami di atas.... hehehe (gelak jahat!!)

Satu cap yang betul-betul dari Korea dan satu lagi yang ala-ala dari Korea!

Aku akan sambung kat posting satu lagi.... start dari Opening act... sampailah ke High-5 session...

Oscar El-Capito signing out!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...