Saturday, March 9, 2013

#RESPECT Tun M Poster Hunting @ Downtown Cheras....

Beberapa bulan lepas, aku ada terjumpa dengan Poster Pop-art Tun Mahathir di Google..... yang pada mulanya aku ingatkan ini hanyalah personal artwork designer yang ada influence dari Poster Barack Obama "Hope" semasa kempen Presiden Amerika 2008..... Unik!

Poster paling femes sepanjang kempen
Presidential Obama tahun 2008 lepas.... design by Shepard Fairey

Beria-ria aku search di Google untuk dapatkan full image poster tu... (kononya klu ade free time, boleh aku buat atas canvas aku sendiri... cadangannye lah).... Akhirnya aku dapat tahu yang poster ini dah pun dikomersilkan oleh Abstrax Jingga-

Cerita panjang dipendekkan, bermulalah Poster Hunting aku.... Abstrax Jingga tak punya outletnya sendiri tapi barang mereka boleh didapati melalui Online Order dan di beberapa outlet terpilih sekitar KL. Untuk poster hunting kali ini telah membawa aku sampai ke Downtown Cheras.

Dan malam tadi agak free sikit, lalu aku dan Cik Puan Neena turun ke sana.... Sebenarnya, aku cuma try & error kalau-kalau benar ada booth Abstrax dibuka di sana..... Pendekkan  cerita yang panjang, aku terserempak juga dengan booth Home of #AbstraxPropaganda.

Booth Lot #100 yang berada di tengah-tengah Night Market ini, terang-terang dah bergantung poster yang aku cari.... Sampai saje di sana, terus aku rembat satu poster #RESPECT Tun M tanpa banyak tanya, walaupun di offer juga poster #FAITH TGNA tapi aku tak berapa minat.... mungkin disebabkan warna blockingnya, ataupun contentnya.... aku kurang pasti. Poster bersaiz 27" x 38" ini yang di print atas 157gm Art Paper hanya berharga RM10!!- worth it.

#AbstraxPropaganda adalah koleksi terbaru (sempena musim pilihanraya...) dalam bentuk Poster & Tee-Shirt dari Abstrax Jingga yang diinspirasikan dari perjuangan 2 tokoh pemimpin negara- #RESPECT Tun Mahathir & #FAITH Tuan Guru Nik Aziz - kedua-duanya adalah MALAYA HEROES yang banyak berjasa kepada negara dalam gaya pemimpinan yang berbeza---> Nice write-up by Abstrax.


Aku dan Cik Puan Neena pulang dengan satu poster & car decal #respect dan satu sticker high quality Abstrax -->percuma!!. Semuanya hanya RM15!! Murah bukan...... sesuai dengan manifesto booth mereka- "Dari Rakyat Untuk Rakyat". Booth Home of #AbstraxPropaganda akan berada di Downtown Cheras sampai hujung bulan ini.....

Sampai saja di rumah....


Di belakang poster, ada printed description pasal product & company Abtrax!...~~>add-up authentic value..... Good Job Abstrax!

Belum tau lagi sama ada aku akan framekan mcmana.... tapi dengan ini bertambahlah lagi koleksi Propaganda Poster aku... muakakkaka....


Oscar El-Capito signing out!


Official Website Abstrax Jingga.....
Blogspot Abstrax Jingga....
Facebook Abstrax Jingga....
Poster Framed #respect taken from diaridrsepet.blogspot.com
Others are my personal collection

2 comments:

  1. Wahhhh.. Nice poster ek..
    Murah pun murah..
    Meh tumpang letak kat rumah aku.... =P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...