Monday, March 4, 2013

Kedai Kpop di Sg Wang Plaza

Tengahari tadi, merayau-rayau tanpa arah tuju di Sg Wang Plaza, memudahkan aku mengenal pasti kedai-kedai aneh dan pelik yang tak akan aku endahkan jika pergi dengan 'niat' ke sana... Sebelum adanya Lowyat dan Plaza Imbi yang agak krem dengan kedai komputer, 3rd Floor Sg Wang Plaza adalah tempat paling jadi sibuk untuk pengila komputer.

Tapi sekarang tidak lagi.... lengang mcm tiada orang.... Kelengangan itu buat aku perasan kedai ini....

Kedai KPOP GARDEN di Lot T039 betul-betul di depan tangga kaca bomba yang femes di Sg Wang Plaza ini.... Siapa tau lokasi tangga bomba femes disini, pasti senang nak cari kedai ni....

Memandangkan masa yang aku ada agak singkat.... Aku sempat round sekejap saja dalam kedai ini. Yup!! Boleh katakan banyak koleksi merchandise Kpop yang unik ada di sini.... Poster, Notebook, Sticker, Mug, Nametag, Lightstick dan segala bagai barang yang fan Kpop Malaysia cari!--- ada dijual di sini.

Dengan lambakan barang-barang Kpop yang datang dari China dan dijual di sini (bukan kedai ini).... Aku akan hanya mencari item-item rare dan unik yang susah dicari di Malaysia, dan di kedai ini aku jumpa..... -->Merchandise RunningMan seperti T-shirt dan yang paling aku suka---> Velcro Nametag RunningMan... dan ianya agak murah. Hahahaha.... 

Dari sedikit reseach yang aku buat, owner kedai ini memang seorang peminat Kpop dan biasa ke sana..... (advantage bagi dia untuk tahu lebih sikit apa yang rare dari penjual biasa diluar sana... rasanyalah).

Velcro Nametag RunningMan yang di cari-cari.....
Sempat aku bandingkan harga item yang aku pernah beli di Korea dengan item yang sama ada di kedai ini...(tambah gedebak gedebuk bagai...!!)--> harganya agak berpatutan.... dan yang penting, banyak pilihan di sini....

Aku highly recommend kedai ini pada peminat Kpop yang punya taste yang lebih tinggi.... pada yang tahu apa yang mereka cari.... yang tak kisah untuk bayar lebih mahal untuk dapatkan sikit authenticity pada koleksi mereka.... So, Happy Hunting! ---> KPOP GARDEN Merchandise, Tingkat 3 Lot T039, (dekat dengan Coolblog.....weh! Coolblog tumpang advert kat sini plak... hahaha) Sungei Wang Plaza, Kuala Lumpur.


Oscar El-Capito signing out!




Shop display photo was taken from Kpop Garden Merchandise FB Page 
Others is my personal collection

24 comments:

  1. Pastu kene copycat lagi...
    ehheheheheh....
    uishhhh KPOP sejati nih ko ni... =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaa.. Kpop sejati ko panggil aku... hahaha.... aku kongsi je apa yang aku jumpa.... klu kene copycat dgn orang yang sama, siap la... hahaha....

      Delete
    2. harga nametag tu bape??

      Delete
    3. nametag mana?... Velcro RunningMan tu?... rasanya RM45...

      Delete
  2. Apa lagi...
    Ko mintak royalti lah....
    Hahhahahaha...
    Penat kot jalan2 dalam mood KPOP tu... =P

    ReplyDelete
  3. May i know how much u selling the Velcro Nametag RunningMan??

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, i'm not the owner of the shop actually... i just wrote some review only.... but if not mistaken, its RM45... but that's an old price, maybe they got a new cheaper price...

      Delete
  4. Mahal tak harga brg2 dekat sini ? Kwn saya pernah beli ,dia kata mahal sngat..Saya cuma nak tahu,mahal tak brg2 kat sni ? :) Answer me please.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hurrmmm.... nak bandingkan mcmana yerk... rata2 harga agak reasonable lah... nak kata mahal sgt pun tak boleh jugak, sebab sy pernah jumpa kedai yang jual barang lagi mahal.... so, conclusion nya-- harga berbaloi dgn barang yang di cari....

      Delete
  5. harga baju running man dengan name tag skali brape ??

    ReplyDelete
  6. Salam kedai nie masih dibuka ke?? Saje tanya sebab nanti pegi dah tak de buat penat je kalau kedai ni dah tutup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ofcoz masih lagi buka.... Rasanya2 stok baru pun baru je sampai.... Takde tanda2 yang kedai ni akan pindah or tutup dlm masa terdekat... Sbb, bisnessnye tgh masyuukk... (insyaAllah.. Amin. Sila lah pergi menjengah..

      Delete
  7. dar pegi..tp xder size baju running man .. #sedih

    ReplyDelete
  8. skang nih kedai tuh ade lagi ke?

    ReplyDelete
  9. boleh x kalau nk beli name sendiri

    ReplyDelete
  10. boleh x kalau nk beli name sendiri

    ReplyDelete
  11. Berape harga lightstick bts kat situ?😊

    ReplyDelete
  12. Berape harga lightstick bts kat situ?😊

    ReplyDelete
  13. may i know is there any shop in kl selling mcm backpack bag?

    ReplyDelete
  14. may i know is there any shop in kl selling mcm backpack bag?

    ReplyDelete
  15. Masih bukak tak kedai ni skrng nii

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...