Thursday, May 10, 2012

Alpha 550 dan Lens nya masuk bengkel....

Setelah gagal mencari kedai di Low Yat yang mampu untuk membaiki DSLR Sony Alpha 550 aku, aku mengalah juga pada Sony Service Center.... Bukan aku menidakkan Authorised Service Center, cuma sejak aku beli barang Sony, tak satu pun aku buat Warranty Online Registration. Takut mereka tak boleh repair kamera aku tanpa Online Registration.

Petang tadi aku terus pergi ke Service Counter Sony Style KLCC, untuk dapatkan bantuan.

Rupanya tak menjadi masalah, mereka terima sahaja mana-mana produk Sony yang ade masalah, asalkan bayar... Hahahaha... Ade duit tak jadi masalah. 

Kamera Alpha 550 dan lense SAL16105 dikira 2 item. Setiap item yang diperiksa dikenakan bayaran RM40 (Itu baru periksa, belum lagi ganti part yang rosak....). Aku bayar RM80 untuk kedua masalah aku itu dan mereka akan notify aku dalam masa 3 hari bekerja apa masalah dan harga service charge termasuk alat gantian. RM80 ini akan ditolak dari harga service charge nanti.... Aku pun setuju.



Berat untuk aku tinggalkan body dan lens pada Sony Center sebab takut bila bayaran yang dikenakan agak tinggi... tersadailah kamera tu disana. Tapi apa pilihan yang aku ada...

Tunggu sajalah SMS dari Sony Service Center....


Oscar El-Capito signing out!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...