Friday, April 15, 2011

The End of Kerang War

Hahaha... Terrer tak terrer try and error... akhirnya kami dah berjaya cari kedai yg serve Kerang Masak Pedas mcm di Hartamas Square tu.... Tempatnya pun lebih kurang sama macam di Hartamas Square... Banyak hawkers, banyak chinese food, dan banyak org dtg untuk tengok bola... Inilah dia Asia Cafe SS15 Subang Jaya...
 

Bila aku tengok Nina dah post pasal kerang ni kat blog kami, semalam.... aku rasa dia dah betul2 mengidamkan kerang ni... Aku pulak lagi 2 hari terpaksa tinggalkan dia utk ke Kursus Induksi Umum. So, mlm tadilah, timing paling sesuai utk aku 'try and error' apa yang ade di Asia Cafe SS15 tu.... Sebelum ni pun aku hanya lalu saja, taklah pula rasa nak menyinggah Asia Cafe ni... yang aku tau cuma ini port utk org-org Subang tgk bola...
Sampai saja aku terus round2 food court ni utk survey apa yang ada.. (lagi pun dah agak lewat, perut pun dah lapar...). Dipendekkan cerita, gerai Fried Seafood ni ade terpampang gambar kerang masak pedas siap dgn harga dan saiz hidangannya... Wollah!! inilah yang kami cari2 selama ni. Apa lagi teruslah order Medium size plus nasi putih..... itu pun dah ok.... Sampai saja kami terus ngap!!

Kerang Masak Pedas - medium saiz! WoW!!
Tak cukup dgn kerang... Salad pun kami balun medium saiz....
Habis sepinggan medium.... ditambah lagi satu pinggan saiz yang sama... Hebatkan penangan kerang masak pedas ni... Alangkah bestnya kalau gerai yg ada di Hartamas, pun pindah ke sini.... Tak perlulah lidah kami meng'compare' rasa dan saiz masakan ini.... Tapi inilah yg terpaling hampir dgn apa yg Nina nak... dan dia berpuashati.... So, misi pemburuan kerang telah berjaya..! Syabas inspektor Sahab... Syabas...!!
 
Cik Puan Nina membuat 'peace' tanda berpuashati dengan operasi pemburuan kerang yang berjaya...!!

Oscar El-Capito signing out! 



2 comments:

  1. wooo yay!! sodap sodap..nk jugak..tp jauh x??bg direction ke sna bleh?? msti syok ni leh layan cam dlu²...

    ReplyDelete
  2. Queenbee duk mana??... Tempat ni betul2 kat Subang Jaya SS15.... tempat paling busy kat sana... kalau Queenbee slalu pg Sunway Pyramid plus slalu guna NPE... mmg senang ke sini... Sayangnyer kerang nye kecik2 je... yg lain semua ok!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...