Thursday, March 10, 2011

Saman saman saman.... Habis sudah

Keng Keng Keng.... apalah nasib dah tiga bulan, duit asyik keluar mcm air saje... usaha berjimat tu dah nampak sikit hasilnya.... tapi part duit mengalir tu mcm tak terbendung. Black March lah katakan...

Zack, The Aku Peruz~ Aku pinjam gambar saman ko yang berjela-jela ni tau.
Saman ni pun satu hal.... Bila di 'PAKSA' check baru aku tau, yang aku ada 9 saman sejak dari 2004 lagi. Siap dah blacklist dah... Huhuhu. Kereta Estima WDA atas nama aku mendahului carta saman....So total-up (lepas 50% diskaun) -RM 730.00. Aduh... Sakit jugak ni kalau bayar semua. Ada org nasihatkan cuma bayar saman maximum RM300 saja... yang bawah RM100 tu boleh bayar kemudian. Itu cadangan utk kurg membayarlah... Masalahnya kemudian masih kene bayar kan??..





Aku yang selalu lalu lalang depan kaunter bayaran trafik 'The Curve' ni, sebenarnya seorg yg malas beratur panjang (sedangkan, selalu je aku tgk kaunter tu kosong). Jadi, bila dah Gomen, extend 10 hari lagi utk bayar semua saman.... MyEGlah jadi pilihan aku.







Dan selalunya abg kontaktor bertopi kuning awal-awal lagi dah angkat tangan utk tunjukkan MyEG ni tak boleh access. Tapi, ntah mcmana pula pagi ni aku boleh check saman MyEG terus dari iPad aku. So aku gunakan lah peluang ini.... tak payahlah beratur panjang-panjang....Senangkan?



Bila aku kira2, aku rasa alang-alang pula~~bayar semua teruslah. (termasuk service charge MyEG-RM18) RM748.00 melayang lagi.... Tapi aku rasa berbaloi dari esok lusa dipaksa langsaikan dua kali ganda- RM1460 tu.... Habis sudah saman2 aku... Lepas ni berazam utk mengelak dari disaman dgn menggunakan tips elak saman yang telah diberi.... diberi oleh siapa, itu yg kita tak tahu....

Langsai sudah....!!!
Oscar El-Capito signing out!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...