Friday, March 4, 2011

IPad 2 is officially revealed

Wow! Seperti dijangka....

IPad 2 dah pun offcially announce by Steve Job semalam... As expected by me sebelum beria-ria nak beli iPad dulu.... Dual camera, faster processor, more compact, lebih ringan, plus dengan semua latest features yg iPad Gen1 perlu download setiap kali ada software update- semua dah tersedia dlm iPad 2. Tak lupa juga iPad Smart Cover... Itu belum kira pada 3rd party product yg akan keluar beduyun2...

Jeles? soalan khusus utk org yg dah ade iPad Gen1 or lebih-lebih lagi utk mereka yang baru beli iPad mcm aku... Yes!, of coz lah jeles bila ade org bakar yang iPad 2 dah kuar & lagi mesti lagi advance dari its  predecessor.... Hehehe. Actually aku 'Boo rasa'. Jeles dgn features yg lagi advance tu memang ada, tapi bila dipikir; bilalah iPad 2 ni akan penetrate Malaysian market?... so aku rasa iPad Gen 1 masih lagi reliable sepanjang 2011. 

 iPad Gen 1, 1st market release was on April 2010, tp officially masuk Malaysia cuma pada 31st Nov tahun lepas... So, dalam gap 7 bulan tu, segala hype time iPad mula-mula officially announce dah mula pudar... Ada juga yang sanggup beli iPad dari luar or beli black market semata nak rasakan kehebatan iPad (termasuklah bos & adik aku)... Tapi aku lebih suka beli bila dah offcially release kat sini... Aku pun jenis yang tak suka Jailbreak bagai, aku lagi selesa dgn original software yang perlukan App Store utk download semua app yg aku minat- free atau bayar.

So utk org yg semacam aku, iPad 2 yang akan release 11 March kat US nanti taklah menggugat sangat (kalau release date di Malaysia masih lagi 7 bulan gap dari US lah)... sebenarnya killer features iPad 2 yg paling aku jeles cuma Dual Cameranya... dan aku dah lama pun recce iPod Touch Gen4 yang dah lama ada features Dual Cam ni.... hehehe

Apa pun harus di ingat, iPad is about lifestyle... it will change how peoples should deals nowadays.. bukan how people change iPad to fit their life...

Pertama kali gunakan iPad dalam set-up strategi Raptor Oscar utk MPOC 1st Round... Sangat2 praktikal....

"  People laughed at us for using the word magical, but you know what? It's turned out to be magical."
Steve Jobs on his iPad 2's keynote

Oscar El-Capito signing out!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...