Wednesday, July 28, 2010

~~~INCEPTION~~~ pergghh!

Ya.. INCEPTION, cerita yang ada hero Titanic- Leonardo Di Caprio. Aku dan isteriku sempat mencuri masa (asalnya membeli ayam & baldi di OU) utk tgk movie. Sepatutnya SALT lah yang menjadi pilihan kerana isteriku dh berkatakan cerita ini berkurun lamanya.... Tapi oleh kerana aku ada terbaca komen positif INCEPTION, so cadangan utk tgk movie ni pun di terima isteriku...

Ceritanya senang tapi complicated, hanya manipulasikan mimpi. Dgn cara ini kita boleh ambil & masukkan apa saja maklumat utk tindakan seterusnya di alam nyata... so, Dominic "Dom" Cobb a.k.a Leo Di Cap dan teamnya mampu utk masuk ke dalam mimpi sesiapa untuk dapatkan apa saja maklumat yang ada.... tapi punyai tugas do-or-die untuk mencetuskan idea dalam mimpi seseorg.

Aku memang suka cerita sci-fi yang selitkan teori lucid dream, altered time-line, parallel universe, time-space warp etc etc... dan kemudian aplikasikan dlm jalan cerita mereka.... (cukup aku kagum!!). Bagusnya jalan cerita INCEPTION sehinggakan aku perlu set dlm otak 4 cerita yang berjalan serentak tapi punyai time warp yg berbeza....

Oleh itu, aku kelasnya dalam collectors collection aku sehebat Frequency, Vanilla Sky & Butterfly Effect.

sebelum keluar wayang isteriku sempat bertanya, "apa sebenarnya yg derang dapat?".... aku pun senyum saja, kononnya mahu spare jawapan kemudian. Belum sempat aku nak jawab, baru aku sedar wallet ku tertinggal dalam wayang tadi... itulah 'totem' aku utk sedar yang ini bukannya mimpi. Dan di sinilah INCEPTION; the series aku pun bermula.... sekian



Oscar El-Capito signing out!




*Photo source: wikipedia.org, ultraculture.co.uk

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...