Thursday, July 8, 2010

World Cup 2010 - 2 Game terakhir....

Semua org tahu, edisi World Cup 2010 South Africa sudah sampai penghujungnya... Semua juga tahu 4 team terkuat dunia untuk edisi kali ini - Spain & Netherlands adalah akan merebut gelaran team terbaik dunia. Uruguay & German pula cuba untuk buktikan sebaik mungkin yang mereka tidak patuh bergelar team ke-empat terbaik dunia...

Italy aku telah terkeluar lebih awal... makanya utk aku terus merasa keseronokan World Cup, Netherlands telah menjadi team secondary aku. Mungkin pengakuan bila Netherlands sudah sampai ke Final seperti agak bias dan 'lalang', tapi mmg aku akui team special bg aku selain Italy. Biar aku ceritakan...


1. Sebab adanya Klass Jan HUNTERLAAR- pemain favorite AC MILAN aku selepas Gennaro Gattuso... samada real-life atau pun di dalam game....

2. Sebab selain team Italy, aku selalu gunakan team Netherlands dlm online game utk FIFA WC2010 PS3 aku - Memang team ni cukup laju & balance dlm semua position....

3. Sebab terakhir - pada awal aku bermain game FIFA96, aku cukup gemar gunakan All-Star Dream Team yang ada gandingan Frank Rijkaard, Macro Van Basten & Ruud Gullit- Trio AC Milan terhebat era 90-an dan ketiga-tiganya juga adalah pemain Netherlands.

Frank Rijkaard, Macro Van Basten & Ruud Gullit

Tak perlu rasanya aku beli jersey Netherlands (walaupun mereka berjaya kalahkan Spain, Final nanti), Italy masih lagi team fave sepanjang zaman.... Good luck to Oranje.


Oscar El-Capito signing out!




*Photo source: kr.blog.yahoo.com

---------------------------------------------------





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...