Sunday, January 20, 2013

Flea Market Catch: Amcorp Mall - Signed comic Superboy & X-men!!

Ini adalah hasil buruan semalam di Flea Market Amcorp Mall.....


Superboy #10 & Proffessor Xavier and The X-men #1.

Setelah aku pusing setiap floor seperti minggu-minggu biasa, semalam aku terserempak dengan satu stall comic yang jarang-jarang muncul, lalu aku singgah.... Di situlah aku dapat hasil tangkapan kali ini... 

Setiap kali aku singgah mencari komik, Komik Superman sahaja yang aku cari, tapi melihatkan stall itu hanya banyak koleksi Marvel~~Spiderman/X-Men/Captain America/IronMan dan sedikit koleksi DC Comic~~ Batman/Superboy.... terpaksalah aku berkali-kali browse kotak komik yang ada untuk puaskan hati aku.

Apa yang beza dengan stall comic lain, stall comic ini menjual beberapa koleksi yang limited edition + signed comic---> tapi dengan harga yang agak affordable. Untuk tak pulang dengan tangan kosong.... komik Superboy & X-men tadi aku rembat bawak balik....

Komik DC Superboy #10 (Jan 2011) yang ada signature salah seorang inkernya- Andrew Magnum.... siap ada Certificate of Authenticity lagi dari Comics & Card Trading... Dari cert ini, komik ini di sign semasa Dallas Sci-Fi Expo/Fan Days 2012 yang berlangsung pada 11-12 Feb tahun lepas di Irving Convention Center, Texas, US....

Komik ini unik sikit bila ada cerita dari 4 timeline berlainan..... dan setiap timeline adalah hasil dari artis dan inker yang berbeza.... Andrew Magnum adalah inker untuk timeline ke3- kisah Superboy dalam tahun 1884. Ini 1st komik aku yang ada signature dari artis original..... Aku baru nak start jinak-jinak dengan signed limited edition..

Komik kedua adalah komik Marvel Proffessor Xavier and The X-men Vol 1 #1 (Nov 1995) yang dah berumur 18 tahun!!..... tapi masih dalam keadaan baik lagi..... Aku pilih komik ini sebabkan ia adalah edisi pertama dari 18 keluaran yang dihentikan pada April 1997. Ini juga keluaran pertama yang perkenalkan harga baru- 99cent berbanding harga standard komik US $1.50/$1.95.... Harga yang kononya untuk menarik kembali minat orang muda pada masa itu...!!

Komik ini menceritakan semula (remake) edisi pertama X-Men #1 tahun Sept 1963 tetapi dengan dialog yang berbeza dan juga penceritaan dari pandangan Marvel Girl a.k.a Jean Gray... Aku tak banyak koleksi komik X-Men disebabkan aku lebih suka Movie dari komiknya... Tapi ini salah satu edisi yang rugi kalau tak simpan.... jadi aku rembat la....

Oscar El-Capito signing out!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...