Wednesday, December 1, 2010

Selamat Bulan December...

Captain's log, Stardate: 01.12.2010 - 9:00 pagi

Dah bulan terakhir ni... lagi 31 hari utk 2011

Hujung tahun ni mesti ramai yg bercadang nak habiskan cuti lah.... yg ada anak2 mesti ambik cuti panjang nak bawa mereka jalan2... alang2 cuti sekolah... tapi yang takde anak mcm aku lagi, tepikir nk curi2 cuti utk aku & isteri lah.. (kenapa curi2, sebab apply cuti kalau tgk mcm xde event yg mengejut aje...).

Semalam satu masalah baru dah melanda... IPAD! On the way pegi opis, aku dah dgr BFM 89.9 announce Ipad dah officially lunch kat Malaysia & harganya the cheapest in the region(di dunia mungkin?)... Huhuhu.. apa lagi alasan utk aku tak beli?... walaupun rumors Ipad2 (gen2) dgn camera akan keluar tahun depan, itu belum lagi cukup utk racun otak aku utk tidak beli Ipad Gen1 ni... tghhari tu aku terus recce Machine di KLCC - taklah seramai mcm dibayangkan...

Apple Store IFC Mall, Lujiazui dan aku..

Actually, utk melengkapkan koleksi Apple Gen1 aku... Aku mesti juga dapatkan Ipad ini. Sebelum ni aku dah ada Ipod Nano Gen1, Ipod Touch Gen1 & kali ni mungkin Ipad Gen1. Tapi, utk dptkannya... pasti akan effect budget utk benda2 lain (termasuk next year paintball stuff kot...). Ini bemakna aku kene buat mesyuarat kabinet dapur kt meja makan utk bentangkan perbelanjaan tahun depan.

Bulan ni juga xmcm bulan Dec tahun2 lepas- xde cuti2 yg berturut. Tahun lepas, 4 minggu berturut2 cuti jatuh pada hari jumaat.. bermula dgn Besdey Sultan Selangor, Awal Muharram, Krismas & New Year... tapi tahun ni malang sebab semua cuti jatuh hari Sabtu!!! sungguh merugikan!! Cuti sgt bermakna utk org yang mcm aku, yang tak luak2 dgn cuti tahunan yang ada 48 hari lagi....

So December ni lebih kepada review kepada apa yg dah family kecil aku buat 11 bulan lepas & prepare apa yang kami nak buat lagi 12 bulan akan datang....


"Life can only be understood backward. It must be lived forward."
The Curious Case of Benjamin Button
Oscar El-Capito signing out!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...