Monday, November 8, 2010

Shah Rukh Khan di KL: Kejutan secara sopan-santun...

Kerja-kerja di unit 'Adjustment Bureau' ni memang tak menentu. Kadang-kadang mood yang bengang disebabkan kene kerja di hujung minggu, boleh menjadi cool tiba-tiba bila ada surprise yang tak sangka...

Semalam, unit aku bertugas di Main Ballroom, Mandarin Oriental Hotel, berhampiran KLCC untuk satu acara dinner yang dihadiri oleh VVIP. Tun Dr. Mahathir & Tun Dr. Siti Hasmah antara VVIP yang juga hadir dalam majlis makan malam tersebut. Set-up 2 hari dihujung minggu, sebenarnya akan efek mood berkerja minggu hadapan......



Unit aku dengan kerja-kerja 'typical'nya sambil dibantu oleh budak baru (practical student SeGI College)-Nik Syarmimie!. Ini task pertamanya selepas baru 5 hari join unit Adjustment Bureau ni.... 
Pendekkan cerita, di antara VVIP-VVIP yang datang dalam event ini.... salah seorang daripadanya tidak pernah disebut di dalam mana-mana perbincangan yang aku ada....Sopan santun saja dia menjelma.....

Inilah antara penyebab macam mana mood yang bengang boleh berubah sekelip mata....



.....disebabkan tiba-tiba Datuk Shah Rukh Khan lalu di depan mata aku...
Tak sempat camera memfokus muka Shah Rukh Khan..... dia sedikit tergesa-gesa masuk ke hall. Sudah terlewat mungkin...

~ ~ ~ ~ ~

.....dan bila habis event....
 bila aku masuk ke hall.... turn VIP pula posing bersama Shah Rukh Khan

Shah Rukh Khan berjalan keluar hall.... tanpa diiringi bodyguard...
Tun Siti Hasmah pun tak lepaskan peluang....
Baki-baki VIP yang berpeluang posing bersama Shah Rukh Khan di luar hall....

Aku bukan lah posing pun... sekadar bukti yang memang aku ada di sini... hahahaha

Shah Rukh Khan kemudian turun ke lobi hotel.... tanpa ada bodyguard.... seperti orang biasa....

Inilah Love-Hate Relation dalam kerja aku.... 

Oscar El-Capito signing out!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...