Tuesday, December 28, 2010

Masih Hangat lagi... MALAYSIA 3 - INDONESIA 0

Walaupun write-up ni dah terkemudian 2 hari... tapi cerita kemenangan Team Malaysia pada Indon dalam Piala AFF Suzuki 2010 masih lagi panas!. Gol 3-0 bukan gol yang sikit jika dilihat dari dari pertembungan dgn team Indon yang sebelum ini telah membelasah kita 5-1.

hero-hero muda Harimau Malaya...


Timnas Indonesia yang senior-senior belaka....

Aku yg kali kedua tgk game Team Malaysia (tahun ni) di TV pun agak terpaku dengan kelajuan & kecekapan dalam mengawal bola.... hebat!. Tak sama mcm permainan yang sudah2. Kalau dulu seperti berharap pada seorang dua pemain 'star' utk cipta peluang atau pun mencari jaringan. Tapi team Rajagopal yang asalnya cuma team U-23 ni, dah nampakkan teamwork gameplay & counter attack yang mampu kucar-kacirkan pertahanan lawan- dengan konsisten!.


Cuma otak yg masih skeptikal lagi tentang result... Bolasepak Malaysia selalunya suka bagi harapan dan bila semua org dah mula tumpukan perhatian, persembahan yang hambar dan mengecewakan pasti terjadi.... Diharap team kali ini akan ubah tanggapan aku...!!

World class header....
Tak sangka result bolasepak boleh buatkan kebanyakan rakyat Malaysia tersenyum pergi kerja.... ramai yang lebih bersemangat utk kerja esok harinya. Termasuklah aku. Itulah power of football...

Oscar El-Capito signing out!




picture source:http://www.affsuzukicup.com/photos.html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...