Friday, June 11, 2010

World Cup 2010 Fever, Here We GO!!!


Beberapa jam lagi demam World Cup 2010 akan bermula.... Selepas Italy meraikan TV baru Panasonic 29" aku 4 tahun lepas dengan kemenangan di Final, kali ini diharap pengorbanan aku membeli lagi satu TV baru pasti akan dibalas dengan kemenangan berturut2 Italy.... hahah mcm org Mayan plak aku ni...

Klu diikutkan, aku akan buat beberapa ritual World Cup setiap 4 tahun - Pertama, aku akan beli jadual World Cup sebesar2nya utk pastikan yg aku tak miss satu pun game yang ada sehingga final (ataupun senang utk aku pilih game mana yg aku mau tgk...)

Kedua, aku pastikan aku dapat tgk game itu sebaik mungkin.... 4 tahun lepas aku terpaksa beli TV Panasonic 29" dan Astro utk dptkan coverage terbaik (sebelum tu pakai TV 19" je..). Thanks to STADIUM Astro... Dan tahun ni aku dah bersedia dgn LCD 32" + 42" + Astro BEYOND... hahahah "everything in HD", kata Messi.

Ketiga, aku akan berhenti kerja dan bercuti khas utk World Cup - seperti yg aku buat 4 tahun lepas - World Cup 2002, aku masih di UiTM.. jadi masa ku byk.. World Cup 2006 aku quit Aliran Cipta sebelum aku sambung mengajar LimKokWing. Tapi kali ni tak boleh buat dah, sebab dah kerja gomen.... hehehe. So ritual ketiga ni aku abaikanlah...

Keempat, sebelum menunggu bermulanya World Cup, akan panaskan otak dgn game or apa saja seperti jersey, magazine, etc etc.... kehangatan World Cup aku bermula awal dari tarikhnya. So, tahun ini game FIFA World Cup 2010; South Africa dah boleh buatkan aku ber'World Cup' awal sikit dari org lain

Kelima,.... jersey!. Tapi aku cuma carik jersey Italy saja... Kalau ikutkan, aku lebih kurang ber'nazar' kalau Italy masuk final, aku akan beli jersey Italy original dan letak nama pemain favorite aku- Gattuso '8'. Tapi cari punya cari, jersey Italy dah habis bila Italy confirm dapat masuk final... so, di Dubai, sempat aku beli jersey away Italy original dgn harga yg agak murah...

tapi kali ini isteri aku pun dah mula join, join klu aku beli dia pun nak satu.... hahaha tapi dia bukan suka Italy pun... ikut2 aku saja tu...


So.... 9:30pm ni, world cup debut game will start.... punch card aku pagi2 pun akan start - MERAH.... utk tahun ni, Italy masih lagi favorite aku tuk menang World Cup sekali lagi... Buffon masih ada..., Cannavaro masih ada..., Gilardino masih ada... dan yang paling penting - Gennaro Gattuso a.k.a Mr Dark Gattuso pun masih ada.... so, kita tengok dan lihat....

FORZA AZZURRI....

Oscar El-Capito signing out!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...