Wednesday, June 9, 2010

Honey, i broke the LG phone...

"tell ur honey....nx time.... buy a small handbag for ur LG....then u dont have to hold it all the time.."

..Aip!... Aiip!!.... sape yg tulis kata atas ni aku pun tak ingt.... tapi inilah yg telah berlaku.. HP LG Chocolate aku telah menerima padahnya... Touch Screen pecah kerana dek terkeluar dari sarungnya yang aku sedang pegang dan terus terhempas 'baik' di atas jalanraya... Bila dah jatuh aku pun terus mencapai dan tgk screennya... HUH!! pecah!! Isteri aku di sebelah hanya gelang kepala....

Tapi aku steady saja.... nasib baik HP masih boleh guna (memang screennya saja pecah, screen dlm masih ok) tapi klu nak jawab call, rapatkan ke pipi, jawabnya calar balar terkena cebisan2 kaca... Sampai kerumah, terus aku cover screen itu dgn clear tape dan HP aku kembali seperti biasa, cuma anggap sajalah retak cermin itu design wallpaper baru!!

Steady steady juga... tapi aku kene terus cari solution... Aku tau warranty takkan cover apa2 miss handling by customer, so aku pun terus call LG Customer Service... dan aku terus disambungkan pada Spare Part Executive - Azhar....

Pendek cerita, si Azhar ni dh tolong repair HP ni kepada keadaan asalnya... Aku andaikan yang aku akan terima HP ni semula dalam seminggu dua, rupa2nya hanya sehari. Damn fast! Aku kagum.... mungkin kerosakan aku hanya cuma perlu menukar keseluruhan glass screen yg pecah.

HP aku datang semula siap berkotak dan dimasukkan dalam bubble bag.... Bagus punyer service. Overall aku berpuas hatilah dengan service dari LG dalam menyelamatkan kondisi HP aku- agak berbaloi dgn harga service yang aku kene bayar.

Choco aku pun sudah kembali dalam keadaan asal dan aku pun dapat sorang lagi member baru- si Azhar LG ni.

Oscar El-Capito signing out!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...