Tuesday, March 2, 2010

1 March & ApocalyPS3

Baru saya 1 hari melepasi bulan yg penuh panca roba.... 1 march saja dah mula dengan mcm2 peristiwa terjadi.

“Registration of the trophy information could not be completed. The game will now quit (8001050F)"

mesej ni memang menyakitkan hati bila aku cuba main COD;MW2 kat PS3 aku... lebih-lebih lagi bila niat aku cuba mengajar isteri ku untuk main Co-op game... Malam sebelum tu memang aku ada main FIFA10 sepanjang malam (walhal sambil terlelap2...), lebih kurang 5 pagi baru aku berhenti. Tak mungkin disebabkan itu boleh datangkan error sedangkan aku pernah main 24jam non-stop tanpa ada masalah...

Aku mula menggodek system setting, mana tau ada tertukar setting secara tak sengaja... lepas tu 2-3 kali aku try main MW2, masih lagi keluar msg yg sama.... termasuk FIFA10.

Aku mula syak ada yang tak kena.... dan bila aku online utk cari solutionnya, baru aku tahu berjuta lagi gamers PS3 serata dunia mencari solution yg sama... 8001050F dah jadi masalah global utk PS3... Tiba2 aku rasakan mcm ada satu komuniti antara games seluruh dunia cuba untuk berkongsi maklumat & pengalaman utk cari solution masalah ni. Youtube, Twitter, Forum penuh dengan gamers berkongsi cerita isu yang sama... Aku hanya mampu baca & cari kalau2 ada sesiapa yang berjaya cari solution, tapi malangnya belum ada.

Setakat ni, Sony masih belum dapat solve masalah ni lagi.... Tapi bug yg di panggil ApocalyPS3 ni cuma serang PS3 lama mcm aku saja... siapa yg guna PS3-Slim masih selamat... Adoyaii!!! Aku tunggu jelah solution dari Sony nanti... harap2 tak lama. Tangan aku dah gatal dah nak main MW2....

*malam ni juga duit aku tersangkut dlm CDM Maybank kat Shell Sek9... Duit utk AEON credit card aku tu... Aduh!!. Malang-malang... permulaan bulan yang penuh mencabar...Oscar El-Capito signing out!







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...