Sunday, March 7, 2010

Black March

10:00 mlm

".........................................Bang!"

Teriakan isteriku bila ternampak kereta ku meluru kearah kereta kancil didepan ku.. PRaGHH!!!. Nampaknyer perlanggaran kali ni buatkan plat keretaku patah... hanya tinggal BJM jer lagi, 5011 patah terbaring di jalan raya. Kereta kancil tu cuma senget bumper belakang shj.... Perbincangan dengan pemandu kancil itu hanya seketika setelah kedua2 rasakan keremehan masalah ini tak perlulah dibesar2kan....


Walaupun debaran hati selepas accident tadi masih ada.... aku terus saja pulang ke rumah tanpa pikirkan macam mana nak repair plat keesokkan harinya... inilah sebahagian black march semakin menjadi2 bulan ni....

3:30 pagi

"Kenapa Noi, kenapa Noi... Ha?.... Meninggal..."

Tidurku disergah dengan suara perbualan isteriku di hensetnya.... bunyinya mcm cemas, aku yang sedang blur2 nampak kabur2 seperti isteriku menangis terhesak2... sempat aku tepuk belakangnya untuk apa pun aku tak tau... lepas itu, aku kembali tidur....

"bang, bangun! jom g KLIA.... acik meninggal...."

Kali ni aku rasa aku terus sedar bila dengar ayat yg keluar dari mulut isteriku.... dalam hati ku ucapkan innalillah... masih blur aku pun kata "JOM!"m... Menjengah ke bilik, aku terus nampak beg siap dengan baju seperti utk bercuti panjang... Aku ikutkan saja. Rasa cemas + berdebar semakin membuak dihati, sama seperti accident tadi.... Tak tahu aku apa akan aku hadapi di Labuan nanti. Terus aku start kereta & pecut ke KLIA.... (Airasia tiada flight ke Labuan hari ni)

5:30 pagi

Sampai saja di KLIA, terus isteriku mendapatkan tiket ke Labuan pagi itu- 9 pagi. Aku yang masih mengantuk menyambung tidur di kerusi menunggu airport dan isteri ku masih lagi berbalas SMS.

.....................



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...