Friday, August 7, 2009

Kesian ISTERI ku....

Aku pun tersentap jugak bila selain dari isteri ku slalu berkata2... Kak Tia (akak international unit tekstil) pun bertanya "tak tensen ke nina kene asyik kene tinggal sorang2 jer??".... ape aku nak carik alasan utk jawap soklan kak tia nih....

"saya pun xbleh nak kata pe kak tia... rancang hujung minggu pun, tup tup! ada gak event nak kene cover sampai weekend...." --> jawapan paling seswei aku beri sampai anggukkan kak tia menyatakan kesetujuannya.... tapi klu soalan ini datang dari isteri aku sendiri... aku akan diam jer... tak dapat aku bagi jawapan yang konkrit... menjawab seakan memberi alasan untuk mengiakan bende yang aku sendiri tak suka...

Aku pun xberani janji apa aku boleh buat setiap minggu dengan isteri ku bila bende2 macam ni memang dah jadi budaya ofis aku... aku seperti span yang akan menyerap semua kekelangkabutan program orang lain... kebanyakan program jika dirancang dari awal, penglibatan aku boleh dikurangkan... tapi dah jadi keje unit aku yang sentiasa berkeje tidak mengikut kerja hakikinya... so aku turutkanlah... apa akan jadi klu isteri ku sendiri se-opis dengan ku??...

Kepada isteri ku... teruslh percaya benda2 ni xkan buat hidup kita makin susah... learn to live wit it, and i will try my best to satisfy our time together...

Alwayz love you where ever i be...

Oscar El-Capito signing out!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...