Monday, June 9, 2014

WORLD CUP 2014; again...... On your mark, Get set!! GOLL!!


World Cup datang lagi... dengan permainaaaaaan gasing berputaaar...!!

~ ~ ~ ~

Ini adalah entri khas World Cup ke-dua aku dalam Blog ni.


Awal World Cup 2006 dulu aku beli TV... tup-tup ITALY jadi Champion!!!
Jadi World Cup 2010 pun aku beli TV baru.... tapi ITALY hampakan aku, tak layak gi K-O Round pun...
EURO 2012 aku merajuk tak beli TV.... tiba-tiba ITALY perform pulak!!. No 2!
World Cup 2014 kali ni aku tak beli TV kot.....

Sebab baru aku sedar formula kejayaan Team Azzurri ni.... Jangan Beli TV!!

JIMAT!!!

 Tapi.... Cik Puan Neena dah pun bersemangat awal. Dibelikanya aku Jadual Perlawanan World Cup 3 bulan awal... Dia kata beli awal dapat harga murah sikit, nanti time World Cup, jadual ni pun jadi mahal.... BIJAK kan?

Game PS3 2014 Fifa World Cup Brazil tu aku beli sendiri.... Nak mengisi kehampaan...

15 tahun lepas, FAM berjanji nak bawak Team MALAYSIA layak ke Piala Dunia 2014 yang belum tahu lagi buat kat mana. Tapi nampaknya sekarang, dah macam lagu KRU- Janji Tinggal Janji yang hanya ada dalam kaset saje lagi..... Jadi, kalau FAM tak mampu nak layakkan, meh sini aku cuba sendiri bawak team satu bintang Harimau Malaya ni sampai ke Final World Cup Brazil, Takdehallah..... Easy!! (tapi dalam game jelah)

Dan yang ini paling penting sekali.... STADIUM ASTRO!!. 64 perlawanan LIVE dalam High Definition katanya.... dan ini aku percaya. Mana lagi nak tengok selain kat Mamak Hakim Sek7?, Kat rumah sudah la.... 

Astro dalam bab coverage time bola memang tak menghampakan, tapi dalam bab coverage time hujan masih lagi hampeh.

Ritual World Cup aku tahun ni taklah beria sangat macam tahun-tahun yang lepas..... berjimat cermat dan aku percaya Team Azzurri aku akan membalas pengorbanan aku ini dengan pencapaian 5 bintangnya tahun ini- harap-harap Azzurri jumpa team Spain atau b di Final nanti...

#FORZAITALIA
Oscar El-Capito signing out!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...