Saturday, November 3, 2012

Tangan kiri ke tangan kanan..??

Seminggu ni, Taisha dah mula tau gunakan pensel yang selalu dia capai masuk dalam mulutnya.... Dia dah mula pandai nak menconteng dikertas yang dia jumpa....

Bila Taisha jumpa pensel, dia akan capai dengan tangan kanannya... dan terus menconteng kertas....


Dan bila pensel tiba-tiba terlepas dari tangannya, Taisha akan capai pakai tangan kirinya pula.... Kemudian dia sambung mengacah-acah conteng kertas.... Aku rasa, Taisha sendiri tengah mengekperimen samada dia selesa guna tangan kiri atau tangan kanan.... Bijak, bijak!


Disebabkan aku dan Cik Puan Neena bukanlah pasangan kidal, jadi hanya 2% sahaja untuk Taisha berkemungkinan jadi seorang kidal.... Kalau tengok pada pusar rambut (mengikut arah jam) juga tak menunjukkan Taisha akan jadi seorang kidal.

Bila aku tengok Taisha dah mula petah mengomel sorang-sorang, juga buatkan aku tak risau yang dia akan jadi seorang yang kidal. Budak yang petah bercakap akan banyak mengaktifkan otak kirinya dan menjadikan ia dominan kanan- otak kanan lebih kepada logikal dan verbal

Gambarajah Peranan Otak Kiri & Kanan

sedikit info menarik yang aku nak kongsikan pasal kidal yang aku ambik dari DailyInfoGraphic


Samada kiri atau kanan, asalkan Taisha jadi seorang yang bijak & solehah...  kami tak kisah.. In-sya-Allah

Oscar El-Capito signing out!




pictures belong to their respective owner and some are mines....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...