Wednesday, February 17, 2010

Champion League 2010 Knock-Out; AC Milan vs Manchester United 1st Leg

Result: AC Milan 2 - 3 Manchester United

Pertama kali aku bersungguh2 untuk stay-up sampai pukul 4 pagi utk tengok game bola.... Antara AC & MU... lebih kurang sperti dry-run sebelum aku WorldCup 2010 bulan Jun nanti... Nak tengok qualiti HD yang digembar gemburkan. Klu blue-Ray aku dah biasa.... kali ni LIVE di ASTRO SupersportHD.

Boleh kata aku suka 2-2 team.... So, yg mana menang sebenarnya tak jadi masalah.... cuma aku memang akan berat pada Milan sedikit... sebab team ni antara team yg aku kenal sejak dari darjah 2 lagi.. dan team favorite aku dalam FIFA PS3.

Teringat pulak Final 2005 antara AC Milan vs Liverpool yang buat aku terkedu bila 2nd half dengan tiba-tiba Liverpool dapat kejar 3 gol dan akhir sekali kalahkan Milan dalam penalty-shootout. Aku dah senyum lebar bila minit pertama MALDINI menanduk masuk bola, dan kemudian 2 gol dari CRESPO.... tup-tup 2nd half semua tak menjadi....


Samalah bila gol seawal minit ke-3 RONALDINHO, di balas dengan 3 gol mudah MU. Manalah tak buat aku kecut perut.... Permainan Milan teratur sepanjang 90minit... ada kemungkinan Milan boleh menang di Old Trafford 10 March nanti.

Tapi keseluruhannya aku puas hati. Gambar LIVE HD memang cantik... so aku rasa musim WorldCup kali ni akan buatkan punch card aku bertukar warna hijau atau merah kerana keasyikan melayan game live awal pagi...

p/s: Isteri aku yang suka tengok pemain bola belari kejar bola out, bila di kejut tgk game ni.... cuma mampu buka sebelah mata je.... hehehe pastu bila tau Milan kalah.... dia gelak je kat aku....

Oscar El-Capito signing out!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...