Monday, June 29, 2009

OSCAR ; Battle of NPL 3rd Leg

Seminggu selepas menang MPOC 4th leg, Oscar sekali lagi menyertai satu paintball tourney 'wajib' - My-NPL 09 3rd round di Padang Taman Gelora Kuantan, Pahang. Apa yang aku maksudkan dengan 'wajib' adalah sudah menjadi tradisi Oscar untuk menyertai tourney My-NPL dari awal wujudnya team ini. Pusingan ke-empat kali ni berlangsung serentak dengan Ekso Memperkasa Belia 2009 di venue yang sama. Inilah review tourney yang lepas-->



OSCAR; Battle of NPL 3rd Leg - 20-21 Jun
Oscar Tourney No : 22
OLX Roster: Farid Atras (el-Capito), Heza, Zikry, Zul Anas, Aznan, Faxso, Shameen

Sabtu 20 JUN 2009

Tempat : Padang Taman Gelora, Kuantan, Pahang Darul Makmur.
Masa : Div 2 (8:00am - 1:00pm)
Cuaca : Redup & Mendung.
Keadaan paddock Oscar : Redup & Lembab (sebelah sarang kerengga)
Keadaan padang : Lecah & becak

Jumlah perlawanan : 8 (menang 6, kalah 2)

Preliminaries Round (8 games)
1. OLX vs Sunshiro (0-1)
2. OLX vs ME Lemon Ruski (1-0)
3. OLX vs Sinar X FM (1-0)
4. OLX vs Warrior (0-1)
5. OLX vs Johor Pirate (1-0)
6. OLX vs Rainforest 7 Tigers (1-0)
7. OLX vs The Fraternity (1-0)
8. OLX vs Outrecs (1-0)

Ulasan Perlawanan: Start dari 1st game dalam preliminary round sampailah ke 3rd - 4th place game, aku memang xberapa puashati... padang yg teruk, marker down, bad call, player tent penuh kerengga, xdpt hold game,etc etc....

1st day prelim game, OLX terpaksa berhempas pulas utk dapatkan top ranking... obviously untuk mengelakkan dari berjumpa team-team handalan dalam knock-out round. Losing to Sunshiro give a big blow to OLX's strategy. Even manage to cover 50 in early 2 minute, OLX's 1-for-1 call had changed d whole situation.. Keluar padang dengan rasa tak puashati lebih-lebih lagi game seterusnya -OLX vs ME Lemon Ruski.

ISSC 09 semi-final tempoh hari dah membuktikan ME Lemon Ruski punyai strategi bertahan yang menyakitkan. Punyai pemain yang boleh dikatakan senior, strategi bertahan ini boleh counter strategi OLX yang sentiasa bergerak agresif ke depan mencari peluang. Hhhmm... OLX masuk ke padang dengan line-up biasanya dan kemudiannyaa MENANG!... kami keluar padang dan senyum.. Game-game selepas itu OLX dah mula serasi dengan posisi bunker-bunker - mula rasakan seperti main di padang Xtionpaintball...

Selepas 8 game, posisi No 3 dah memastikan OLX berjumpa CMX keesokkan harinya- team wajib jumpa setiap pusingan. Alhamdulilah, OLX masih punya reputasi baik dalam setiap perlawanan berjumpa CMX.

Ranking terakhir : No 3 / 12


Ahad 21 JUN 2009

Tempat : Padang Taman Gelora, Kuantan, Pahang Darul Makmur.
Masa : Div 2 (8:00am - 5:00pm)
Cuaca : Redup & Panas.
Keadaan paddock Oscar : Lembab.
Keadaan padang : masih lecah dan becak

Jumlah perlawanan : 8 (menang 3, kalah 4, seri 1)

Knock-out Round

Quaterfinal Elite 8

1. OLX vs CMX - (2-0)

Semi Final
4. OLX vs Nomercy - (0-2)

3rd & 4th Positon
5. OLX vs Warrior - (1-1-2)

Ranking terakhir : Tempat ke-4
Ulasan Perlawanan: Menang pada CMX dalam straight game bertukar kalah kepada Nomercy dalam straight game juga. Aku memang sentiasa kagum dengan strategi & pemain Nomercy, tak mudah untuk tewaskan mereka dengan hanya taktik bertahan. Oleh sebab itu, OLX bermain dengan strategi biasanya dengan harapan berjaya take-down 1-2 opponent dalam 1 minit pertama... malangnya semua tak menjadi. Warrior yang tewas pada Johor Pirate dalam game 1 on 1 terus menjadi lawan seterusnya.

Tetapi lawan kali ini taklah sesenang yang disangka, Menang dalam game pertama, seri pada game kedua, dan kalah pada game ketiga buatkan aku keletihan dan tidak dapat take part dalam 1-on-1 game... Bermula dengan 2 minit Nan yang tak ada keputusan, Jaja pula tewas kepada 2nd choice player yang juga dah kalahkan aku di NPL 2nd Round tempoh hari- Hafizil. Dilihat dari stategi, Hafizil memang berjaya perangkap Jaja untuk fight di area bunker yang dia lebih familiar... right-back bunker dan jaja tewas. Kali kedua OLX tewas pada Warrior dalam penentuan 1-on-1... pada player yg sama, dan strategi yang sama... mengecewakan.

Pertama kali OLX tak berjaya bergambar di atas podium, hanya medal 3rd runner-up saja yang boleh dibanggakan, yg lain??... teringat pula chat-chat dengan salah seorang marshall semasa 3rd game vs Warrior, "Menang skali, seri skali... klu kali ni seri korang menanglah.."



Oscar El-Capito signing out!




Photo source:- Desmond Foo Collection http://www.residentevilchef.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...