Saturday, February 2, 2013

Shah Alam; City of Angel from above....

Rabu lepas, aku ke Pulau Pinang untuk kerja-kerja site visit dan transport kali ini adalah FY2204 seawal 8:10pagi dari Subang Skypark terus ke Bayan Lepas.... Route kali ini lalu betul-betul atas Shah Alam sebelum menuju ke Selat Melaka untuk terus ke Pulau Pinang....

Walaupun beratus-ratus kali naik flight, aku masih lagi ada sedikit rasa excited macam budak-budak. Sentiasa berharap dapat duduk di sebelah tingkap~ ~ ~ harap-harap dapat tengok dunia miniature dari atas.... dan inilah hasilnya...

 Shah Alam dari dalam ATR72-500 aku..

Aku yang pergi site visit tanpa bawa DSLR Sony Alpha 550 yang tersadai di rumah, hanya camera phone BB saja sedaya upaya untuk dapatkan hasil yang terbaik. (Walau hasilnya pasti akan sedikit blur). Inilah bird-eye view of Shah Alam yang aku cari-cari selama ini....


Mata mesti tercari-cari di mana rumah aku..... Oyeah jumpa!!, Itu dia Pusat Komersil Seksyen 7 kami. Besar juga Seksyen 7 a.k.a "Pintu belakang Shah Alam" ni.... Aku rasa, time aku lintas Shah Alam ni Cik Puan Neena masih lagi lena tidur kepenatan di rumah....

Inilah landmark-landmark penting dalam kejiranan Seksyen 7 aku. Orang-orang sekitar pasti kenal sangat tempat-tempat ni.... dah jadi sebahagian dari kehidupan orang di sini rasanya....Tak lama kemudian, Seksyen 7 pun hilanglah dari pandangan aku....

Lebih kurang 3 minit jugalah aku berlegar-legar di Shah Alam sebelum ATR ini menuju ke Selat Melaka, dan terus ke Penang....

Oscar El-Capito signing out!







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...